آقای رایمون

« وبلاگ کامل غلامی »

آقای رایمون

« وبلاگ کامل غلامی »

آقای رایمون

و خدا برای هیچ کاری
با ما مشورت نخواهد کرد ...

بایگانی

📚 سیب هوس - امید صباغ نو

سه شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۲۲ ق.ظ



SibeHavas



براى منى که تقریبا همه کتابهاى صباغنو رو خوندم، خوندن این کتاب چیز جدیدى بهم اضافه نکرد. در کل موافق با چاپ کتابهاى گزیده غزل نیستم! بهنظرم شاعر باید اونقدر وسواس به خرج بده که کتابهاى غزلش بهطور دقیق و گزیده انتخاب بشن و اصلا نیازى به چاپ یک کتاب دیگه به عنوان گزیده نداشته باشه. اونجایى که گفت «تو همانقدر آرزوىِ منى / که منِ بى نوا امیدِ توام» ذوق کردم. اونجا که گفت «خیالى نیست! دیگر دردهایم را نمىگویم / به روى دردهاى کهنهام تشدید بگذارید» دلم واسش سوخت. یا مثلا اونجا که گفت «در خلقتِ تو چقدر دقت کردند / اى دایرهالمعارف زیبایی!» لبخند نشست روى لبام
غزلهاى خیلى خوبى داشت. شعرهاى زیبایى خوندم. ولى قطعا با ماهیتِ این کتاب و تکرارى بودنش مخالفم. توى این دنیایى که هر کسى نمیره سمتِ شعر خوندن، کتابها گرون شدن و کاغذ به همین راحتى گیر نمیاد بهنظرم میطلبه که کمى سختگیرانه برخورد کنیم با مطالبى که نشر میدیم. و هزینه اضافى بر ناشر و خواننده و جامعه نذاریم
همه اینهارو گفتم ولى مطمئنا چیزى از خوب بودن این کتاب و لذت بردن ازش کم نمیکنه. حتى اگه تکرارى باشه.
اگه کتاباى قبلى صباغ نو رو نخوندین این به تنهایى میتونه منعکس کننده روحیه، ادبیات و ذوق شاعر باشه

سیب هوس
امید صباغ نو
١٨٣ صفحه
نشر نیماژ
١٥ هزار تومان



نظرات  (۱۰)

۲۲ خرداد ۹۷ ، ۰۰:۲۵ آسـوکـآ آآ
من خیلی شاعرانگی هاشو رو دوست دارم
ولی دقیقا من هم با به تکرار افتادن موافق نیستم
جدیدا شعرهای علی عطری (یه شاعر فکر کنم جدیده) رو می خونم :)
به نظرم جدید و جالبه

پاسخ:
آره. از جام جهانی گذشته که با یه دوبیتی در خصوص بازی ایران آرژانتین معروف شد شعرهاشو دنبال میکنم. خیلی خیلی میتونه جذاب تر کنه کتاباشو. اگه اینقدر تند تند کتاب چاپ نکنه و تکراری نشه.
علی عطری خیلی در سطخ پایین تر ولی خوبه
۲۲ خرداد ۹۷ ، ۰۰:۳۳ آسـوکـآ آآ
به نظرم سطحش پایین نیست
فکر می کنم با زبون ساده تر شعر میگه و مصرع آخرش همیشه چیزیه که پیش بینیش نمیشه کرد.
واسه همین برام جذابه.
شاید من اشتباه می کنم، نمیدونم. :)
پاسخ:
منم والا توی تلگرام شعرهاشو خوندم
کتابش بخاطر ممیزی های زیاد چاپ نشد. ینی اجازه چاپ نداد خودش
جسارت ش رو دوست دارم ولی فکر میکنم کمی بیش از اندازه روزانه نویسی میکنه
ینی مناسبتی مینویسه
خب  روش که نوشته گزیده غزل... چرا خریدی؟ 
شعرای صباغ نو خیلی دوستتتتتتتتتتتت
از نونی که شاعرا الکی بهم قرض میدن بدم میاد... فک کنم مجبورن :( 
صباغ نو کلی واسه شایان مصلح تبلیغ کرد و فلان.. جشن امضای کتابش هم اومد ولی اصلا دوست نداشتم کتابش رو ... فک نکنم خودش هم دوست داشته اصن. 
پاسخ:
دقت نکرده بودم -______-
و خب من واقعا غزل های صباغ نو رو دوست داشتم و میخواستم کتابشو داشته باشم
ولی تکراری بودنِ بیش از اندازه ش رد توی ذوقم
نخوندم کتاب شایان مصلح رو هنوز. خوب نبود اصلا؟ همه غزل بودن؟
این البته غزل جدید هم داشتاااااااا.. بعضی تکراری ها رو هم انگار ادیت کرده بود 
پاسخ:
آره. ظاهرا 17تا غزل جدید و چهل پنجا تا قدیمی
 فک نکنم ترانه بگه اصلا 
در سلیقه من نبود شما بخوانید شاید دوست داشته باشید.... 
پاسخ:
آره ترانه که نه. غزل منظورم بود
البته توی اون سطخ از فعالیت ورزشی بودن کمی تاثیر میذاره روی فعالیت های اینچنینی
خب مگه مجبوره آدم.. نباشه که بهتره تا بی کیفیت..... 
مگه هر دل نوشته ایی قراره که چاپ شه و هر دست به قلمی شاعر یا نویسنده خطاب شه 
پاسخ:
ظاهرا مجبورن :))
حالا اون به کنار کلا همه ایرانی ها نویسنده و شاعر شدن مخصوصا دخترا 
چون ادبیات هنر ارزونیه مثل موسیقی و.... هزینه ایی برای ا موختنش نمیکنن اگرچه هم که آموختنی باشه هرکس به خودش اجازه میده که اظهار فضل کنه در این زمینه و خودش رو هنرمند خطاب کنه... 

پاسخ:
آره واقعا :))))
البته کسی که واقعا نویسنده هست خیلی خرج کرده
کلاس ها
کتاب هایی که باید بخونه ارزون نیستن در کل
من لبخند بزنم؟
پاسخ:
بزن بزن :)
بله حتی اگر استعدادش هم باشه پرورش و به ثمر رسوندنش هزینه داره چه مالی و..... 
ولی منظورم اونا بی هستش که همینجوری چون با زبان مادری یکی هست با چند خط نوشتن یا لذت بردن از نوشته دیگران توهم میزنند.و.... 
اوووو فففف چقد حرف زدم اینجا :(
پاسخ:
زیادم شدن این سال ها توی کشور :))
ما خوشحال میشم که هستین :)

۱۰ خرداد ۹۸ ، ۱۳:۳۶ زهرا طلائی
همیشه دربرابر این شاعر گارد داشتم اما با این معرفی و نظرها دلم خواست بخونمش، بی گارد و قضاوت
پاسخ:
بخشی از این گارد منطقی و درسته. ولی در نهایت به نظرم این کتاب ارزش خوندن رو داره