آقای رایمون

« وبلاگ کامل غلامی »

آقای رایمون

« وبلاگ کامل غلامی »

آقای رایمون

و خدا برای هیچ کاری
با ما مشورت نخواهد کرد ...

بایگانی

یکم غر بزنم؟ :دى

سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۰۸:۲۴ ب.ظ


تاکسی - رشت

نشسته بودیم توى تاکسى و منتظرِ مسافر. خیلىها بدون توجه به خطىهاى زرد رنگ ماشین‌های شخصى را سوار میشدند چون آن‌ها توى ایستگاه نمیماندند و همان موقع حرکت میکردند و معطلیِ کمتری داشتند. من و یکى دیگر از خانمها توى تاکسى نشستیم. گرم بود ولى خب کولر را روشن کرده بود. اندازه دوتاى ظرفیتِ آن تاکسى مسافر آمدند و از کنارمان عبور کردند و سوار شخصىها شدند و رفتند. با اعصاب‌خردی نگاه‌شان می‌کردم و از این‌که تاکسی هی پُر نمی‌شد به راننده فش می‌دادم. بعد فهمیدم که راننده‌ی بنده خدا تقصیری ندارد. توجه‌م را معطوف کردم به عکس‌العمل مسافران در برخورد با تاکس و شخصی. به طرز غیرمنتظره‌ای بیش از چیزی که فکر می‌کردم شخصی‌ها اقبال بیشتری داشتند و راحت مسافر می‌زدند حتی! باید توجه کنیم که آن تاکسى هر ماه یا هر سال بابت خطى که تویش تردد میکند مالیات میدهد. ولى ماشین‌های شخصى نه. آن تاکسى در قبال گم شدن وسایل درماشینش مسئول است و راحت میشود پیدایش کرد ولى شخصى‌ها نه. تاکسىها افرادى هستند که حداقل از یکسرى فیلترها عبور کرده‌اند و مجوز گرفته‌اند ولى شخصىها نه! تاکس‌ها کارشان همین است و دارند با درآمد آن زندگی‌شان را می‌چرخانند ولی شخصی‌ها مسافر می‌زنند تا پول بنزینان در بیاید! نباید عاملِ هرج‌ومرج باشیم. به نظرم با کمى تحمل و صبر باید جلوى این‌جور هرجومرج‌ها را بگیریم. نگویید «بابا دلت خوشه ها! مردم آب ندارن بخورن!!» میدانم همه این‌هارا. از طرفی هم دقیقا می‌دانم چه دارم می‌گویم. ولى به نظر بد نیست همین‌هایى که میتوانیم اصلاح کنیم را اصلاح کنیم.



#شخصى_سوار_نشویم

رایمون نوشت: عکس مربوط است به یکی از ایستگاه های تاکسی در رشت



۹۷/۰۴/۱۲
کامل غلامی

نظرات  (۹)

من خیلی کم پیش میاد شخصی سوار بشم،دیگه وقتی هوا خیلی گرم باشه و امیدی به تاکسی نباشه سوار شخصی‌ها میشم. اونم فقط سوار پراید و البته با هزارتا سلام و صلوات:|
پاسخ:
خدا خیرات دهاد :دی
اتفاقن خوب نوشتی اصلنم غر نیست. یه وقتا ادما این دیدی که شما به این قضیه داریو ندارن، بهش فکر نکردن و فقط خواستن زودتر برن به مقصد. 
ولی اگه گفته بشه خب خیلیا دیگه شخصی سوار نمیشن. جدا از همه ی اینا امنیت تاکسی بالاست بشخصه ترجیحم تاکسی بوده همیشه!
پاسخ:
قربان شما ارادتمندیم
۱۲ تیر ۹۷ ، ۲۲:۱۶ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
من تا همین الان فکر میکردم مردم تاکسی رو به شخصی ترجیح میدن:|
پاسخ:
متاسفانه خیلی ها شخصیو انتخاب میکنن
اینجا استیکر نداره ولی خب شما خودتون یه استیکر لایک تصور بفرمایید بی زحمت!
پاسخ:
مرسی از استیکرتان :دی
Mishematno copish konm??? B nazaram khone in hashtag rah biofte☺
پاسخ:
خواهش میکنم. کپی ها با ذکر نام آزاد است کلا
۱۳ تیر ۹۷ ، ۱۲:۴۵ سارای بانو :)
ولی اینجا کلا برعکسه :) 
گاها حتی تاکسی ها مسافرا رو منتظر نمیذارن اگه سر راه مسافری خورد بهشون سوار میکنن :)
پاسخ:
خداروشکر ^^
روز قلم بر تو مبارک رایمون. ایشالا قلمت روز به روز قوی تر شه و نوری باشه بر تاریکی های جهان
پاسخ:
مرسی مرسی. دم شما گرم
هیچ وقت با این دید به شخصى ها و تاکسى ها نگاه نکرده بودم 
فکر کنم واقعا پست مفیدى بود لاقل کسایى مثل من رو از گمراهى بزرگى در اورد 
عکس جذابیه
پاسخ:
خداروشکر که مفید واقع شدیم.
ممنونم
منم عجله داشته باشم حتما با شخصی میریم راهی نیست آخه مگر اینکه با تاکسی بدی همه رو حساب کنی که نمیشه.... 
دلم واسه راننده تاکسیها میسوزه تو این گرمااااا... چند روز پیشا رشت بودم سوار یه تاکسی شدم پیکان بود کولر نداشت جهنم جهنم راننده یه پیرمرد بود دویست تا تک تومن بقیه رو گفتم نمیخواد نزدیک بود دست مو ماچ کنه طقلک اینقدر تشکر کرد 😢
پاسخ:
هعی. وضعیت همه مون خرابه. اونایی که شغلشون توی این گرما توی محوطه هست بدتر :(