آقای رایمون

« وبلاگ کامل غلامی »

آقای رایمون

« وبلاگ کامل غلامی »

آقای رایمون

و خدا برای هیچ کاری
با ما مشورت نخواهد کرد ...

بایگانی

نمی­‌خریم

يكشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۷، ۰۶:۳۶ ب.ظ


مطمئنا همه تا حالا پستِ مخصوصِ على کریمى را دیده اید. تحریمِ خریدِ کالاهاى گران. در طول سال گذشته بارها خواستم این حرکت را توى دانشکده و در مقابل تکثیر و بوفه دانشکده انجام بدهم ولى از بس هم دانشکده اى ها همراه نبودند و در بیشتر موارد بیخیال بودند که نشد و نتیجه درستى هم نداد. شاید هم اعتماد درستى به من نداشتند که خب مسلما حق دارند! ولى جادوگر دیگر نیاز ندارد که بهش اعتماد داشته باشى یا نداشته باشى. بهتر است براى یکبار هم که شده اعتراضى منطقى و به دور از شلوغ کارى را همه با هم شروع کنیم و تا انتها هم پایش بمانیم. نه صرفا هم در خصوص طلا و ماشین. در مورد هر چیزى که گران شده است. امروز میخواستم همشهرى داستان بخرم ولى دیگر نخواهم خرید. براى اعتراض به افزایش بیش از ٤٠درصدى اش توى این دوسه ماه اخیر (میدانم که آنها هم چیزى دستشان نیست و نمى توانند کارى براى کاهش قیمت بکنند ولى فعلا من به روند این ماهنامه معترضم. دیگر هم کتاب نخواهم خرید. حداقل تا ٣ ماه آینده. ما پولِ این را نداریم که طلا یا ماشین بخریم. براى همین به ناشرانى که گران شده اند اینطور اعتراض مى کنیم. هر کس توى هر حوزه اى که هست این یک بار را کم نیاورد.



۹۷/۰۳/۲۷
کامل غلامی

نظرات  (۱۲)

میگن تازه اثرات تحریم ها از تابستون شروع میشه.. خدا بداد برسه... فک کنم مثل هند شیم متوسط ها فقیر شن. و کلا دو قشر فقیر و پولدار داشته باشیم.. اگه همه باهم متحد شیم میشه امیدوار شد باز ولی یه عده جوگیرها از عامه مردم و س ا ن د ی س خ و ر ه ا  کارو خراب میکنن.... 
عاقا من که نمیتونم تحریم کنم تابستون عروسیمه باید جهیزیه و طلا و اینا بخرم اجبارا.یه تنه گند میزنم به این
حرکت مردمی زیبا :) ولی بعدش دیگه قول میدم چیزی نخرم :))
پاسخ:
یسریا با نگاه کورکورانه به نظام و انقلاب و اینا دارن کل کشور رو به فنا میدن
عه؟ مبارکا مبارکا. مارم دعوت کن خب :دی
۲۷ خرداد ۹۷ ، ۲۱:۱۱ פـریـر بانو
من هم فقط می‌تونم کتاب نخرم. تنها چیزی که واسش خرج می‌کنم همینه. دیگه چیز خاصی نمی‌خرم :) 
کار به جایی رسیده‌بود که فروشندهٔ کافه‌کتاب دانشکده‌امون می‌گفت: «نخرید دیگه! با این گرون کردن‌ها دارن با زبون بی‌زبونی بهتون می‌گن کتاب نخرید.»
راست می‌گه واقعا! :|
پاسخ:
واقعا واقعا
همشهری داستان یهو 5تومن گرون شد!!
نمیدونم چجوری و روی چه خسابی
۲۸ خرداد ۹۷ ، ۰۰:۰۶ چنگیز سیبیل
منم از امروز به بعد  دیگه پفک و کرانچی نمیخرم 
دقیقا دوبرابر شده 
بعد جدیدا تو پفکم مثه چیپس هوا زدن 
نصف هوا نصف پفک :|
پاسخ:
مرسی که همراهی هموطن :دی
۲۸ خرداد ۹۷ ، ۰۶:۱۸ آسـوکـآ آآ
امیدوارم یکم گوش شنوا داشته باشیم
تو همه کشورها اینجوری مقابل گرونی میمونن
انوقت مردم ما گرون که میشه میخرن و ذخیره میکنن!
ما هم نمیخریم:-)
پاسخ:
انگاری مثلن اگه نخرن تموم میشه :دی
نمیدونم جواب میده یا نه :(
واقعا تو این مدت می خریدید؟
البته دیگه انقد همه چیز گرون شده که ادم مجبوره برا اینکه نمیره بخره☺
پاسخ:
آره بابا. من سه تا شمش لا و 7 خودروی از این خفنا دارم خونه م
شما چطور نداری؟

بفرمائید خب :دی 
میکروفون هم میدیم چندتا شعر بخونی برامون 
سرویس ایاب ذهاب هم داره 
فقط باید تحریم و بشکنی یه سکه ایی چیزی سر عقد بدی 
ترانه هات به کجا رسید؟؟؟؟؟؟ 
پاسخ:
اوووه شعر بخونم؟ من شعرام همه دیس لاو و فاز منفیه
نمیخوره به اون فضا :دی
سکه؟ O_o من فک کنم نتونم بیام -________-
یکیش تموم شد
دومی هم تا فردا شب تموم میشه ایشالا
تا چه زاید باز
والا اونی که این چیزا رو الان در حال حاضر میتونه بخره، یقینا کار به کمپین و هشتگ نداره و میخره! 
این وسط اون کارگری که از این بازار پول در میاره لطمه میخوره نه اون دلال و.. 
برگرفته از sina valiollah. تا حدودیش البته! و اینکه تا حدودی هم موافقم باهاش! 
پاسخ:
آره منم خیلی دیدم مخالفت باهاشو
ولی یبار غر نزنیم م متخد انجامش بدیم شاید نتیجه داد
هوم؟
بعدا که تموم شد مسابقه نشر بده... ایشالا چیزای خوب بزایی :)
سه تا نبود مگه؟ 
پاسخ:
چشم
امیدوارم
آره سه تاس ولی از خیر آخری گذشتم :دی
اول باید بررسی کنیم که نتایج اینکار چه خواهد بود! حداقل من آدمی نیستم که به حرف یه فوتبالیست راجب اقتصاد گوش بدم! 
البته که ما بدون این کمپین و اینا هم نمیخریدیم طلا و ماشین با این قیمتایی که پیدا کردن! 
پاسخ:
آخه بخث فقط طلا و ماشین نیست بنظرم
۲۹ خرداد ۹۷ ، ۲۲:۳۱ چنگیز سیبیل
الان بحث فرهنگی بود و نه به گرانی فرهنگی ؟:|
از اونجا که من اصن کتاب نمیخرم قول میدم از این به بعدم نخرم و به این کمپین ها بپیوندم 
حالا شما هم به نه به گرانی پفک و بستنی بپیوندید
تچکر 😀
پاسخ:
مرسی که هستی سیبیل :دی
الهی.  حتما انقلابی رو بی خیال شدی 
بهتر :دی 
همین فرمانده رو بده که حکم تیر صادر شه برات :)
پاسخ:
آره :دی
فرصت نمیشه واقعا
آره اتفاقا
ما که برنده نمیشیم خداقل خرفمونو بزنیم :))
اونا حرف ما ها رو خیلی بهتر از خودمون میدونن و حتی میدونن که میدونیم ولی...... 
راستی راستی رایمون امشب سالگرد زلزله رود باره. 30سال پیش همین موقع چهارشنبه بوده ایران جام جهانی بازی داشته همون تایم ده و نیم و زلزله اومده... خواستم درجریان باشی:(
پاسخ:
ای ای ای راس میگی راس میگی ...