آقای رایمون

« وبلاگ کامل غلامی »

آقای رایمون

« وبلاگ کامل غلامی »

آقای رایمون

و خدا برای هیچ کاری
با ما مشورت نخواهد کرد ...

بایگانی

حرف می‌زنیم تا حرف زده باشیم

يكشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۰۶:۲۹ ب.ظ

داشتم توی آپارت در خصوص موضوعی سرچ می‌کردم تا مستندهای مرتبط بهش رو پیدا و نگاه کنم. سمتِ راستِ این سایت که یسری پیشنهادها مرتبط با موضوع ارائه میشه به یک برنامه‌ی اینترنتی به نام «هفت و نیم» برخورد کردم. همینجوری و بدون هیچ دلیلی اپیزود دوم این برنامه رو باز و شروع به دیدن کردم. یه مصاحبه بود با این مضمون که رهبر کره‌ی شمالی اومده گفته چون جومونگ شخصیتش اصالتا از این کشور بوده، کره‌ی جنوبی باید نصفِ درآمدهای ناشی از فروشِ این فیلم رو به اونا پس بده و گرنه بد میبینه جنگ میشه و .‌. و از مردمِ سطح شهر سوال کرد که آیا این حق کره شمالی‌ست یا خیر. همه - بدون استثنا - در خصوص این موضوع با جدیت تمام صحبت کردن و برخی از سیاست‌های جنگ طلبانه‌ی کره شمالی شاکی بودن. برخی به اسطوره‌پروری و رفتار نادرستِ کره جنوبی اشاره داشتن و برخی هم میانه‌روی کرده و گفتن بهتره با هم دوست باشن و .. بدون اینکه کسی بیاد و اعلام کنه در این خصوص اطلاعاتِ درستی ندارم و نمی‌دونم دقیقا چه باید بشود. در انتها هم مصاحبه کننده اعلام کرده تمامِ صحبت‌هایِ ابدایی‌ش شوخی بوده و اصلا بین کره‌جنوبی و شمالی بر سرِ جومونگ دعوایی نیست. وقتی به این بخش از برنامه دقت کردم یادم اومد که چقدر بعضی وقتا شدید و حق به جانب وارد بحث‌هایِ مسخره می‌شیم. درحالیه که شاید هیچ حقی توی اون موضوع نداشته باشیم. هیچ اطلاعی در اون خصوص نداشته باشیم. فقط حرف می‌زنیم تا حرف زده باشیم.


این برنامه رو اینجا می‌تونین ببینین






۹۷/۰۹/۲۵
کامل غلامی