آقای رایمون

« وبلاگ کامل غلامی »

آقای رایمون

« وبلاگ کامل غلامی »

آقای رایمون

و خدا برای هیچ کاری
با ما مشورت نخواهد کرد ...

بایگانی

📚 از تو چه پنهان - مجید ترکابادى

چهارشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۰۶:۱۳ ب.ظ


از تو چه پنهان

خیلى خوب بود. از دوستانى که به صورت مجازى باهاش آشنا شدم و از این آشنایى خرسندم. از مجموعه کتاب هاى «شعر معناگرا» هست که افرادى مثل سجاد سامانى، نفیسه سادات موسوى، پوریا شیروانى و ... توى مجموعه حضور دارن و کتابهایى با همین ساختار منتشر کردند. غزل با توجه به قدمتش و با توجه به اینکه سالیان ساله توسطِ شاعران بسیارى تحت آزمون و خطا قرار گرفته، به نسبتِ سایر گونه هاى شعر و سایر قالب ها سخت تره! یعنى براى دیده شدن و حرفى براى گفتن داشتن باید غزل هاى نابى سرود و نوشت و چاپ کرد. به نظر من این مجموعه داشت ارزشش رو. البته در طول خوندنِ غزل هاى این کتاب در برخى موار حساسى بهم میگفت که دارم کتاب فاضل نظریو میخونم! این اتفاق هم خوبه و هم بد ولى بیشتر از همه، ارزشمنده! اگر به غزل علاقه مندید و میخواید حرفاى جدید بشنوین «از تو چه پنهان» پیشنهاد خوبى میتونه باشه.




چند بیت:
١. همین که هم قدمِ دیگرى شدى یعنى
که عاشقى همه جا پا به پاى تنهایى ست

٢. اگر هم درد من باشى به احوالم نمى خندى
که دلقک ها به روىِ سرخ دلقک ها نمى خندند


٣. بیرون زدم ز خانه که حالم عوض شود
از بس شلوغ بود خیابان دلم گرفت

٤. دنیا پر از صداست، تو گاهى سکوت کن
گاهى سکوت گامِ نخست شنیدن است

٥. دلخوش به اینکه فاتح قلبم شدى مباش
اینجا کسى نیامده تا ما نخواستیم


از تو چه پنهان
مجید ترکابادى

انتشارات سوره مهر
٧٠ صفحه
٩ هزار تومان
چاپ اول | ١٣٩٧




نظرات  (۵)

چه جالب بودن شعراش.
انگار برخلاف رمان ها کتاب های شعری به شدت قیمتاشون مناسبن.
پاسخ:
آره خوبن
رمان آخه داستانش فرق میکنه یکم
هم از نظر تعداد صفخات و همینطور «رمان بودن» قیمتاشون بالاتر میشه
۳۰ خرداد ۹۷ ، ۱۸:۲۶ ما جــــــــღــــــدہツ
به نظر قشنگ میاد:)
پاسخ:
قشنگه :)
ای بابا زود به زود معرفی نکن استرس گرفتم 
هنوز قبلی مونده :)

پاسخ:
من آخه همین یکی دو هفته میتونم کتاب زیاد بخونم :دی
نگه دار ذخیره بعدا بخر :))
من کتاب رو نخوندم ولی از همین چند بیت که نوشتید رد پای فاضل نظری به خوبی پیداست.
 آرایه اسلوب معادله و نیز تمثیل که از نظر من از شاخصه های اصلی شعر فاضل نظری است.
پاسخ:
دقیقا دقیقا
فضا
قالب
و ختی جنس و نوع کتابم شبیه کتابای فاضل نظریه
۳۰ خرداد ۹۷ ، ۲۳:۲۴ آسـوکـآ آآ
بالاخره خرید کنیم یا نه:-(
پاسخ:
بخرید قطعا