آقای رایمون

« وبلاگ کامل غلامی »

آقای رایمون

« وبلاگ کامل غلامی »

آقای رایمون

و خدا برای هیچ کاری
با ما مشورت نخواهد کرد ...

بایگانی

📚 دویدن در میدان تاریک مین - مصطفى مستور

چهارشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۷، ۰۳:۴۶ ب.ظ


دویدن در میدان تاریک مین


این کتاب تنها نمایشنامه مصطفى مستور در حال حاضر است. فضایى که از صحنه ارائه میشود به نوعى یک محیط بستهى خفانآلود را تداعى میکند. جایى مثل پادگان. یا یک آسایشگاهِ روانى که در آن قوانین سختگیرانهاى براى افراد در نظر گرفته شده است. نمایشنامه در ٤ پرده نوشته شده و داراى ٤ شخصیت اصلى است. کوهى (افسر پادگان یا مدیر آسایشگاه) فردى مستبد نشان داده مىشود. با دستور دادن و محدود کردن و ترساندن بقیه مىخواهد محیط را تحت کنترل خود داشته باشد.
این محدودیت تا جایى پیش مىرود که اجازهى عاشق شدن را هم به افراد پادگان/آسایشگاه نمىدهد. تا حدى که براى امیرماهان به جرم عاشقى پروندهى قطورى درست مىکنند.

چهارمین پرده برایم بسیار گنگ و نامفهوم بود. و با توجه به صحبتها و نقدهایى که در وبلاگها و سایتها خواندم براى بسیارى دیگر هم مفهوم درستى دربر نداشت.

با وجودیکه این کتاب را مىشود در عرض کمتر از ٣٠-٤٠ دقیقه مطالعه کرد ولى بهنظرم میتوانید انتخابهاى بهترى داشته باشید.

دویدن در میدان تاریک مین
 مصطفى مستور
٤٨ صفحه
٥ هزار تومان
نشر چشمه



نظرات  (۳)

۱۶ خرداد ۹۷ ، ۱۶:۱۴ آسـوکـآ آآ
من نوشته های مصطفی مستور رو دوست دارم
اما خوندن نمایشنامه برام واقعا سخته
پاسخ:
هوم :)
بنظرم کتابی نیست که کسی بخواد پیشنهاد بده به کسی
عه اینو من از یکی قرض گرفتم خوندم بعضی جاهاش نفهمیدم چی به چی شد میخوام دوباره بخونم😐
پاسخ:
این کتاب و کلا کتاب های مصطفی مستور به هم مرتبطن. خوب یا بد بودنش هم بنظرم در یک تقابل موازی قرار داره
یجوری خوبِ بدیه :))))
عه که اینطور... سریال می‌نویسه 
فک کردم خودم مشکل دارم😕😕
پاسخ:
آره. بنظر باید همه کتاباشو خوند تا فهمید چی میگه